Λάβαμε χτες – και φυσικά για αυτονόητους λόγους δεοντολογίας και δεοντοπραξίας δημοσιεύουμε ευχαρίστως – μία απάντηση του Μητροπολίτη Βρεσθένης κ. Θεοκλήτου Κουμαριανού στην ανακοίνωση που εκδώσαμε πρόσφατα σχετικά με την επικείμενη εκλογή του νέου μητροπολίτη Μαρωνείας και Κομοτηνής. Στο τέλος βεβαίως ακολουθεί και μία δική μας ανταπάντηση…
Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ κ. ΘΕΟΚΛΗΤΟΥ
Αξιότιμοι κύριοι,
Στην ιστοσελίδα σας δημοσιεύθηκε το άρθρο με τον τίτλο «ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΚΕΙΜΕΝΗ ΕΚΛΟΓΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΜΑΡΩΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ» που αναφέρεται στην πλήρωση της προσφάτως χηρευσάσης Ιεράς Μητροπόλεως Μαρωνείας και Κομοτηνής.
Στο μέτρο που γίνεται αναφορά στο ταπεινό μου πρόσωπο, υπό την ιδιότητα του κάποτε Μητροπολίτη Θεσσαλιώτιδος και Φαναριοφερσάλων, ήδη δε Βρεσθένης, έχω την τιμή, προς πληροφόρησή σας, να επισημάνω τα ακόλουθα:
Τα όσα εκτίθενται στο προαναφερόμενο άρθρο σε σχέση με τη διατύπωση διαφόρων κατηγοριών ή αιτιάσεων σε βάρος μου, ήλπιζα και βασίμως προσδοκούσα ότι είχαν αναλωθεί ενώπιον των ακροατηρίων των διαφόρων αρμοδίων δικαστηρίων.
Υπομημνίσκω εδώ ότι τα όσα εκτίθενται στο προηγούμενο άρθρο σε βάρος μου είχαν ήδη κριθεί ως ψευδή, συκοφαντικά, δυσφημιστικά και βαρύτατα προσβλητικά της τιμής και υπολήψεώς μου με τις υπ’ αριθμούς 8465/2004, 5303/2003 και 7100/2004 αμετάκλητες αποφάσεις του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών εις μεν την πρώτη περίπτωση, στις λοιπές δύο δε, του Μονομελούς Πρωτοδικείου Πειραιώς.
Τα αυτά απεφάνθη ήδη ομοίως αμετακλήτως και η υπ’ αριθμόν 2234/2006 απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Πειραιώς.
Εξάλλου, μετά την παραίτηση από τον θρόνο της Ιεράς Μητροπόλεως Θεσσαλιώτιδος και Φαναριοφερσάλων, η Εκκλησία της Ελλάδος διεξήγαγε διεξοδική έρευνα σε σχέση με τους ισχυρισμούς του Μητροπολίτη πρώην Αττικής και Μεγαρίδος κ. Νικοδήμου, σε βάρος μου [που επαναλαμβάνονται ακρίτως στο προηγούμενο δημοσίευμα], εκρίθησαν δε όλοι οι εναντίον μου ισχυρισμοί, από τα αρμόδια εκκλησιαστικά όργανα, στα πλαίσια της διεξαχθείσης διαδικασίας, ως προδήλως ψευδείς και αβάσιμοι, με αποτέλεσμα την πλήρη απαλλαγή και αθώωσή μου με το υπ’ αριθμόν 5/2005 βούλευμα του Πρωτοβάθμιου Συνοδικού Δικαστηρίου της Εκκλησίας της Ελλάδος.
Ως εκ τούτου, παρακαλώ για την δημοσίευση της παρούσης επιστολής μου, για την επαλήθευση αρμοδίως όσων εκτίθενται εις αυτή και για την περαιτέρω αποφυγή επαναλήψεως κακοβούλων ψευδών σε βάρος μου.
Επί τούτοις, διατελώ,
μετά της εν Κυρίω αγάπης
† Ο ΒΡΕΣΘΕΝΗΣ ΘΕΟΚΛΗΤΟΣ
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΜΑΣ
Πέραν του ότι η παραπάνω αντίδραση του Μητροπολίτη Βρεσθένης κ. Θεοκλήτου κατ’ αρχάς επαληθεύει το περιεχόμενο του πρώτου μέρους της ανακοίνωσής μας (καθώς επιβεβαιώνει την ύπαρξη του έντονου ενδιαφέροντος εκ μέρους του για έλευση στη Μητρόπολη Μαρωνείας), είναι ασφαλώς ανακριβές ότι σε αυτήν «εκτίθενται» ή «επαναλαμβάνονται ακρίτως» αιτιάσεις, συκοφαντίες και ισχυρισμοί, όπως αναγράφεται. Απλώς και μόνο γίνεται μία ακροθιγής αναφορά σε «ποικίλα και δυσώδη σκάνδαλα με τα οποία πριν λίγα χρόνια είχε συνδεθεί το όνομά του», πράγμα το οποίο είναι απολύτως ακριβές.
Ακριβής είναι βεβαίως από την άλλη και η δική του αναφορά στις δικαστικές αποφάσεις που τον αθώωσαν, την ύπαρξη των οποίων εμείς όμως ουδέποτε αμφισβητήσαμε (όσο και αν έχουμε ασφαλώς κάθε λόγο να διατηρούμε κάποιες…επιφυλάξεις για τη διαφάνεια της Δικαιοσύνης σε πολλές περιπτώσεις, πόσω δε μάλλον σε εποχές που στην απόδοσή της εμπλέκονταν δικαστές σαν την αλήστου μνήμης Αντωνία Ηλία και «παρατρεχάμενοι» σαν τον διαβόητο αρχιμανδρίτη Γιοσάκη – που επίσης θυμίζουμε ότι…αθωώθηκε)!
Πέραν αυτού όμως εμείς δεν είπαμε πουθενά ότι ο νυν Μητροπολίτης Βρεσθένης είναι ένοχος και ότι καταδικάστηκε για οτιδήποτε. Είναι επίσης αρίδηλο ότι δεν είμαστε ούτε δικαστές, ούτε (πολύ περισσότερο) καρδιογνώστες, ενώ από την άλλη φυσικά – στην υποθετική (λέμε) περίπτωση που κάποια τουλάχιστον από τα κατά καιρούς καταμαρτυρούμενα πράγματι καθ’ οιονδήποτε τρόπο ισχύουν – είμαστε και οι απολύτως τελευταίοι που θα αρνιόμασταν στον οποιονδήποτε το δικαίωμα της μετανοίας, της ανανήψεως και της πνευματικής ωριμάνσεως. Ίσα-ίσα που θα χαιρόμασταν ιδιαιτέρως γι’ αυτό.
Η ανακοίνωσή μας λοιπόν είχε απλώς ως στόχο να καταστήσει σαφές ότι η πολύπαθη Ροδόπη των χιλιάδων πνευματικών και εθνικών προβλημάτων έχει ανάγκη από ένα ποιμενάρχη με ιδιαίτερα προσόντα, με συγκεκριμένο ήδη θετικό δείγμα γραφής και χωρίς φυσικά καμμία απολύτως σκιά να βαραίνει (έστω και ως υποψία) το παρελθόν του. Γι’ αυτόν τον λόγο εξάλλου η ανακοίνωσή μας αναφερόταν όχι μόνο στον Μητροπολίτη Βρεσθένης (με τον οποίο άλλωστε δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι δεν έχουμε τίποτε προσωπικό), αλλά και στον (πολύ υπαρκτό) κίνδυνο να χρησιμοποιηθεί το όνομά του ως προπέτασμα καπνού για να «φορτωθούμε» εν τέλει με κάποια άλλη άκρως άχρωμη, άοσμη και ανεπαρκή γενικώς περίπτωση.
Και για το ένα και για το άλλο ενδεχόμενο, η πόλη της Κομοτηνής έχει γεμίσει τις τελευταίες εβδομάδες με ένα ατέλειωτο πλήθος ψιθύρων. Και τους ψιθύρους αυτούς δεν τους γεννήσαμε ασφαλώς εμείς με την ανακοίνωσή μας, ούτε καν τους αναμοχλεύσαμε. Απλώς αποτυπώσαμε μία πολύ δυσάρεστη πραγματικότητα, που δυστυχώς προϋπήρχε, βρίσκοντας μόνοι εμείς (ως…είθισται εδώ και πολλά χρόνια στην πόλη μας) το θάρρος και την παρρησία για να το πράξουμε. Και καταθέσαμε εντέλει την επιθυμία μας να δούμε στην κεφαλή της μητροπόλεώς μας μία πραγματικά σημαντική εκκλησιαστική προσωπικότητα.
Σε αυτήν ειδικά την τελευταία μας επιθυμία εμμένουμε απολύτως. Αν τώρα ο οποιοσδήποτε που προκριθεί τελικά στον μητροπολιτικό θρόνο της περιοχής μας, επιδείξει έστω και στο μέλλον τέτοια χαρακτηριστικά και αναδειχθεί σε άξιο ποιμενάρχη, να είναι βέβαιος ότι εμείς θα είμαστε και πάλι οι πρώτοι που πολύ σύντομα θα το αναγνωρίσουμε. Και είναι κάτι που πραγματικά το ευχόμαστε ολόψυχα…
Υποβολή απάντησης