Για το νερό της Καρυδιάς

Στις 20 Φεβρουαρίου 2015 ως ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ φέραμε προ ημερησίας διατάξεως στο Δημοτικό Συμβούλιο Κομοτηνής ερώτημα για την ποιότητα του νερού σε μέρος του οικισμού της Καρυδιάς.
Παρότι το πρόβλημα ξεκίνησε από τα τέλη του περασμένου Αυγούστου και μετά την πρώτη αντιμετώπισή του ήταν σε ύφεση, τελικά ούτε εξαλείφτηκε, ούτε και βρέθηκε η αιτία του. Έτσι, τον Ιανουάριο του 2015 το φέραμε προ ημερησίας διατάξεως στο ΔΣ της ΔΕΑΥΚ με ερώτημα του μέλους του ΔΣ Κώστα Καραΐσκου και εκεί η διοίκηση μας διαβεβαίωσε ότι κάνει ό,τι είναι δυνατόν για τον εντοπισμό του αιτίου, ενώ δήλωσε ενἠμερη για το ότι έχει ήδη εμπλακεί και η Διεύθυνση Υγείας και η Δικαιοσύνη μετά από την καταγγελία κατοίκου της Καρυδιάς.
Εχθές λοιπόν φέραμε, δια χειλέων του Νεκτάριου Δαπέργολα, το θέμα και στο Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης, καθώς ο καιρός περνάει και λύση δεν βρίσκεται, ενώ φυσιολογικά εντείνονται τα παράπονα των 20 περίπου οικογενειών που έχουν το κύριο πρόβλημα με την οσμή του νερού. Ρωτήσαμε λοιπόν:

Ποιες ενέργειες έχει κάνει η διοίκηση της ΔΕΥΑΚ από τον Σεπτέμβριο του 2014 και αν ήταν ενήμερος η Δήμαρχος από την εμφάνιση του προβλήματος στον οικισμό.
Από 18.9.2014 με αρ. εργαστηριακού πρωτοκόλλου 1286 έχει προσκομισθεί δείγμα της Σ.Δ., κατοίκου Καρυδιάς το οποίο είχε την προαναφερόμενη δυσάρεστη οσμή και το εργαστήριο με το πιστοποιητικό χημικής ανάλυσης που της παραδόθηκε συμπεραίνει πως το νερό είναι κατάλληλο για πόση.
Ο προϊστάμενος του εργαστηρίου της ΔΕΥΑΚ, αγνοώντας την νομοθεσία (ΦΕΚ και υγειονομικές διατάξεις) η οποία αναφέρει πως δυσάρεστη οσμή και γεύση περιλαμβάνονται στα χαρακτηριστικά του νερού πέρα από τις χημικές αναλύσεις, αναφέρει στα Συμπεράσματα του ανωτέρω εγγράφου πως «το νερό είναι κατάλληλο για πόση από χημικής πλευράς». Έξι μήνες μετά η επίσημη θέση της ΔΕΥΑΚ είναι πως το νερό είναι πόσιμο. Παρόλα αυτά οι κάτοικοι επανέρχονται με νέα καταγγελία προς την εισαγγελία Ν. Ροδόπης. Η εισαγγελία παράγγειλε δειγματοληψία από την Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας η οποία πήρε δείγματα απο σπίτια της Καρυδιάς στις 16.1.2015 και στο έγγραφό της (Αρ. Πρωτ. 137, 19.1.2015) αναφέρει πως «διαπίστωσε ίχνη οσμής ακαθορίστου υφής και προέλευσης που καθιστά το νερό σαφώς ακατάλληλο για ανθρώπινη κατανάλωση» και απαιτεί από την ΔΕΥΑΚ βάση της προβλεπόμενης νομοθεσίας να λάβει όλα τα απαιτούμενα μέτρα για να εντοπίσει και να διορθώσει το πρόβλημα.
Παράλληλα πρέπει να υπάρχει μόνιμα ακριβής, υπεύθυνη και ασφαλής ενημέρωση των πολιτών σχετικά με το θέμα μέσα από τις επίσημες δομές και θεσμούς της δημοτικής αρχής (ερμηνευτική εγκύκλιος).
Η Διεύθυνση Υγείας επανέρχεται με νέο έγγραφό της (Αρ. Πρωτ. 280, 30.1.2015) διαπιστώνοντας με δειγματοληψίες από 26 έως και 29 Ιανουαρίου 2015 πως το πρόβλημα συνεχίζει να υφίσταται, μόνο σε τμήμα του δικτύου ύδρευσης στη Δυτική πλευρά του οικισμού και ενημερώνει ξανά πως στο τμήμα αυτό του δικτύου το νερό είναι ακατάλληλο για ανθρώπινη κατανάλωση και οικιακή χρήση. Επίσης λόγω πιθανών κινδύνων της Δημόσιας υγείας πρέπει να σταματήσει η διανομή του. Εντός του Φεβρουαρίου η Διεύθυνση Υγείας επανήλθε για το ίδιο θέμα με δύο ακόμα έγγραφα (343/04.2.2015, 382/10.2.2015) που είχαν τον ίδιο περιοριστικό χαρακτήρα για το νερό του οικισμού. Η τελευταία ενέργεια της Διεύθυνσης Υγείας είναι η αίτηση επιβολής διοικητικού προστίμου στη ΔΕΥΑΚ. Παράλληλα βρίσκεται σε εξέλιξη ανακριτική διαδικασία που παρήγγειλε η εισαγγελία Ροδόπης.
Θεωρούμε απαράδεκτη τη στάση της Δημοτικής αρχής για ένα θέμα μείζονος σημασίας για την δημόσια υγεία. Θεωρούμε απαράδεκτη την αδιαφάνεια για τον έλεγχο της ποιότητας του νερού και την έλλειψη πληροφόρησης του κοινού για την ποιότητα του νερού. Μέχρι και σήμερα δεν υπάρχει επίσημη ενημέρωση από Δήμο ή ΔΕΥΑΚ προς τους κατοίκους που να τους ενημερώνει για το πρόβλημα, τις ενέργειες του και το χρονοδιάγραμμα αντιμετώπισης του προβλήματος.

Αν σας άρεσε το άρθρο, γραφτείτε στην λίστα ενημέρωσης!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *